16 November 2009

semangat..

cute kitty ni gambrkn my feeling rite now....

ak tggl 1 paper jer lg..
alhamdulillah dh lps 6 paper..
penat sgt..penat otak...penat segalanya..

knpa aku sem ni?
x de semngt lnsg?
x de motivasi lnsg?
x de rs nk blaja btl2...
knpa ngan aku?

bnyk sgt bende2 lagha yg aku wat..
online slalu..pntg de time free...
slalu g jln2...
study main2...
library lnsg x jejak..
npe la jd cm ni????

ble dh nk abih xm ni..rs cm nk nangis...
tp tuk ape? x de gne pn...
suma slh aku...
cme yg aku tau...
4 dis sem..aku x de semangat..
kemana die hilang pon aku xtau...

Ya Allah..
aku mohon bg penutup sem ni,
bg la sedikit lg kesabaran dlm diri ini..
moga sem hdpn yg bkl aku tempuh,
lebih dirahmati dan bersemangat...
amin...

takdir cinta...


percaya pd qadaq dan qadar...
setiap manusia yang hidup atas bumi ni,
ada takdir nyer sendiri...
cma kite x tau pe yg tlh ditakdirkan tuk kita...

jodoh & pertemuan kerja Allah..
kita sebagai manusia, perlu berusaha ke arah tu..

jika kita menyintai seseorang..
x semestinye kta harus memilikinya...
mungkin dia hanya persinggahan untuk kita
sblm kta temui cinta sejati..

klu cinta itu bkn milik kta..
lepas kn ngan rela hati..
biar dia hidup bahagia..
berdoa supaya kita dipertemukan
dengan jdh yg lebih baik..

mmg skt untuk kita lpa kn seseorg...
sgt sukar..bertahun lamanya menyemai cintai..
dan akhirnya, putus cm 2 jer..
tp, percaya la...de hikmah d sebaliknye...

love is miracle....kdg2 x sedar cinta 2 wujud....



08 November 2009

orang yang mencintai kamu...

Orang yang mencintai kamu tidak pernah
mampu memberikan alasan kenapa dia
mencintai kamu. Yang dia tahu dihati dan
dimatanya hanya ada kamu satu-satunya.

Walaupun kamu sudah memiliki teman
istimewa atau kekasih, dia tidak peduli!
Baginya yang penting kamu bahagia
dan kamu tetap menjadi impiannya.

Orang yang mencintai kamu selalu menerima
kamu apa adanya, di hati dan matanya kamu
selalu yang tercantik walaupun mungkin
kamu merasa berat badan kamu sudahbertambah.

Orang yang mencintai kamu selalu ingin
tahu tentang apa saja yang kamu lalui
sepanjang hari ini, dia ingin tahu kegiatan kamu.

Orang yang mencintai kamu akan mengirimkan SMS
seperti ‘Selamat Pagi’, ‘Selamat Hari Minggu’,
‘Selamat Tidur’, ‘Take Care’, ‘Good Nite’ dan lain-lain lagi,
walaupun kamu tidak membalas SMS- nya,
kerana dengan kiriman SMS itulah dia menyatakan
cintanya, menyatakan dalam cara yang berbeza, bukan “aku CINTA
padamu”, tapi berselindung ayat selain kata cinta itu.

Jika kamu menyambut hari ulang tahun dan
kamu tidak mengundangnya ke majlis yang
kamu adakan, setidak- tidaknya dia akan menelefon
untuk mengucapkan selamat atau mengirim SMS.

Orang yang mencintai kamu akan selalu mengingat
setiap kejadian yang dia lalui bersama kamu,
bahkan mungkin kejadian yang kamu sendiri sudah
melupakannya, kerana saat itu ialah sesuatu
yang berharga untuknya. Dan saat itu, matanya pasti berkaca.
Kerana saat bersamamu itu tidak bisa berulang selalu.

Orang yang mencintai kamu selalu mengingati setiap
kata-kata yang kamu ucapkan, bahkan mungkin
kata-kata yang kamu sendiri lupa pernah
mengungkapkannya. Kerana dia menyematkan kata-katamu
di hatinya, berapa banyak kata-kata penuh harapan
yang kau tuturkan padanya, dan akhirnya kau
musnahkan? Pasti kau lupa, tetapi
bukan orang yang mencintai kamu.

Orang yang mencintai kamu akan belajar menggemari
lagu-lagu kegemaran kamu, bahkan mungkin meminjam
CD milik kamu, kerana dia ingin tahu apa kgemaran kamu -
kesukaan kamu kesukaannya juga, walaupun sukar
meminati kesukaan kamu, tapi akhirnya da berjaya.

Kalau kali terakhir kalian bertemu kamu mungkin
sedang selesema, atau batuk-batuk, dia akan sentiasa
mengirim SMS atau menelefon untuk bertanya keadaan kamu -
kerana dia bimbangkan tentang kamu, peduli tentang kamu.

Jika kamu mengatakan akan pergi kursus atau
menghadapi ujian, dia akan menanyakan bila kursus
atau ujian itu berlangsung, dan saat harinya tiba dia
akan mengirimkan SMS ‘good luck’ untuk memberi
semangat kepada kamu.

Orang yang mencintai kamu akan memberikan suatu
barang miliknya yang mungkin buat kamu itu ialah
sesuatu yang biasa, tetapi baginya barang itu sangat istimewa.

Orang yang mencintai kamu akan terdiam sesaat,
ketika sedang bercakap di telefon dengan kamu,
sehingga kamu menjadi bingung. Sebenarnya saat itu dia merasa
sangat gugup kerana kamu telah menggegarkan dunianya.

Orang yang mencintai kamu selalu ingin berada di dekat
kamu dan ingin menghabiskan hari-harinya hanya dengan kamu.
Jika suatu saat kamu harus pindah ke daerah lain,
dia akan sentiasa memberikan nasihat agar kamu
waspada dengan persekitaran yang boleh membawa pengaruh
buruk kepada kamu. dan jauh dihatinya dia benar-benar
takut kehilangan kamu, pernah dengar ‘jauh dimata, jauh dihati?’

Orang yang mencintai kamu bertindak lebih
seperti saudara daripada seperti seorang kekasih.
Orang yang mencintai kamu sering melakukan hal-hal
yang tidak masuk akal seperti menelefon kamu 100
kali dalam masa sehari. Atau mengejutkan kamu di tengah
malam dengan mengirim SMS. Sebenarnya ketika itu dia
sedang memikirkan kamu (merinduimu).

Orang yang mencintai kamu kadang- kadang merindukan
kamu dan melakukan hal-hal yang membuat kamu pening
kepala. Namun ketika kamu mengatakan tindakannya itu
membuat kamu terganggu dia akan minta maaf
dan tak akan melakukannya lagi.


07 November 2009

x suka!

aku x leh tgk la 1 bende ni..
aku jd sakit ati..
npe tah...
xde kena mengena ngan idup aku pn...
mayb penah de jap la kot..
2 sebab aku menyampah, sakit ati...
eeee....geram2....
mmg geram la tgk...
aku x suka..x suka...x suka...

msti pening kn pe yg aku dok bebel ni...
tp ni la yg aku nk ckp..
aku x leh elabrate lebey2...
kang de yg terasa...

huh..paham ke pe yg cbe aku nk smpikn ni?
hmmm..aku sndri pun x sure faham ke idak....
biar la..gong!

----------------------------------------------------------

hadirnya seketika....
perginya atas dasar terpaksa...
ia tidak membawa apa pun makna..
hanya utk menguji setia...

05 November 2009

bila besar nanti...

Seorang guru tadika sedang memupuk rasa percaya diri
kepada pelajarnya-pelajarnya. Guru tersebut meminta
mereka untuk memperkenalkan diri sekaligus memberitahu
tentang cita-cita mereka.

Abu berdiri dan berkata, "Nama saya Abu bin Dolah.
Bila besar nanti saya ingin jadi juruterbang, jadi
bolehlah saya pergi ke Australia, Eropah, Iraq dan
sebagainya".

"Bagus Abu. Terima kasih. Siapa lagi?", tanya cikgu.

Seorang pelajar perempuan yang duduk di tepi berdiri
dan berkata, "Nama saya Noni binti Samad. Kalau besar
nanti, Noni nak jadi suri rumah tangga dan mempunyai
anak-anak yang comel".
"Bagus. Jadi suri rumah tangga merupakan cita-cita
yang mulia. Siapa lagi?".

Seman berdiri dan berkata, "Saya Seman bin Leman, bila
besar nanti saya bercita-cita untuk membantu Noni
mencapai cita-citanya...".

hahaha...kelakarkan?
klu betul la de bdk2 tadika cm nih..
hancus.....pening cikgu nk melayan..
2 la cekgu...walau cm ne skali pn dugaan yg dtg..
cm ne pn karenah bdk2..
kne la terima...

good luck tuk cikgu2 di luar sana..
saye tau tgs anda sgt mencabar...
insyaAllah..suatu hari nnt saye pn akan berada ditempat anda..
amin..

bad Love...



2 3 hari lepas...time aku ngah busan study..
aku godeh2 la kt mysoju nk tgk citer korea...
cr pnye cr...aku jmpe la cte ni...
tajuk die bad love..
mle2 tgk cm besa jer...
lame2 cm best..huhu...

yg menjadi aku sgt geram skrg ni...
aku x leh nk tgk dah epsd 3 n setrsnyer...
oleh sbb kt c2 die pki ku6 n sevenload....
aku cr kt youtube pn..die just de epsd 1 n 2 je eng sub..
yg len sepanyol la...n pe bnde bhasa lg tah..
mmg geram..
kte dh best layanz..
tergendala lak...(tu bkn tnde suh bc bke ker?)

dh mcm2 altenatif aku dok wat...
1. download ku6...mmg blh...tp epsd yg len2 gne sevenload cm ner?x leh tgk gak..coz x sume epsd de kt ku6 ni..aduh..
2. aku cr kt youtube..mmg de...tp bahasa sepanyol n cina...
3. pas 2 aku cr kt sevenload....mmg ader..tp x der eng sub jugak..
4. cube lak download veoh....skali bkk die ckp veoh not longer in m'sia..plak dh...

dh 2 cm ne...aku nk jugak citer 2...
saper2 yg de bg la kt aku...
best aku ckp...
kt mysoju 2 dh 5 star..konfem best...
x pe..aku akan usaha jugak dpt bad love...


penat..

alhamdulillah...xm dh abih 3 paper pn...
tggl lg 4 paper...major+minor...

paper major...
* masak
* kebun

paper minor..
* pengurusn kewangan
* perakaunan pengrusan..

sgt ssh paper minor itu..
tlg......hmmm...nmpknye x de saper blh tlg..
melainkan diri ku yg kene rajin bnyk..

insyaAllah...cbe...rajin...rajin..
go go chaiyok!

04 November 2009

sweet from our BF...

sweet kn?

thanks 2 kt BF ktrorg..
BF? best frenz ler...
pndi belikan ktorg gelang2 ni...
ingt jgk yer kt kami 4 org...
thanx a lot....


cian mak cik..hihi


03 November 2009

dh mla dh...

ari ni br mla xm..
br abih 1 paper...
uwaaa...de lg 6 paper ma...
bnyk tul la dis sem...
hope aku dpt bertahan smpi ke pnghujung...
bertahan aper?
godaan di sekeliling..huhu
asyik nk online jer..

ri ni subjek pemikiran
so, aku akan aplikasi CoRT 1...

AGO- Aims, Goal, Objective

* dahulukan perkara utama..iaitu pelajaran...study...pas 2 cuti nnt br la berintrnet yer...
* tetapkn matlmat..kekalkn pointer cm sem lepas @ up skt lg...

PMI - Plus, Minus, Interesting

* baik - rajin study..cpt ingt..leh jawab xm...
* buruk - klu intrnt je 24 jam...ape ko nk jawab hah lm xm?
* yg menariknye....urmmm ssh tul nk wat pilihan...aduh...

2 jer yg blh dipakai kot...