30 May 2012

Teringin

Assalamualaikum...

hari-hari bizi di sekolah..
walaupun cuti sekolah..
kena wat kerja HEM..kemaskini apa yang patut..
sebagai cikgu baru..terima je la yer..

rindu nak blogwalking..
rindu nak baca blog kawan2..
lama dah tak tinggalkan jejak..
sori kalau aku tak membalas komen2 kalain..

sekarang hanya sempat yang wajib..
post entry pun cepat2..
BB lom beli lagi..sempat online kat sekolah je..

Alhamdulillah..pengetua bagi cuti minggu depan..
yeaayy..boleh balik kampung tengok Hadif..

selamat bercuti semua..=)

28 May 2012

~ Permudahkanlah...

Assalamualaikum..

lama daku tak munculkan diri...
sibuk pindah randah...
nak mulakan hidup baru ditempat baru dan suasana baru...
tengah mencuba...


teringat kat anak, kat suami..
tiga2 pecah..
anak di Kedah..
pak di JB
mak kat N9..

23 Mei lepas lapor diri kat JPN N9..
dan hari tu jugak baru tau dapat daerah dan sekolah mana..
jadinya aku dah tercampak kat


PORT DICKSON!

ok lah kan tempat peranginan...macam best..tapi kalau ada anak suami disisi lagi bahagia rasanya...
pelan2...insyaAllah..satu hari akan dok sekali jugak nanti...amin..
tolong doakan eh..

14 May 2012

Syukur + Redha

Assalamualaikum..

Result posting dah keluar..alhamdulillah..
akhirnya akan berkhidmat sebagai seorang pendidik..

kemanakah aku?

ni la yang tengah buat hati gundah gulana..
bukan ke Sabah Sarawak, bukan jugak di Johor atau Kedah.

tapi di.......................

sedih sekarang bila dok pk..

terpaksa tinggalkan Hadif kat mak aku buat sementara waktu..nak cari umah, nak cari pengasuh..aduh..ni part yg paling sedih aku rasa..berjauhan dengan en. asben seketika sebelum dia minta tukar..sayang nak tinggalkan JB..sebab aku dah seronok dok sana..

hmmm..kalau difikirkan, kira ok la tu aku dapat semenanjung..ramai kawan2 aku yang baru bersalin, ada yang dalam pantang, ada yang tengah sarat dapat Sawarak..menangis dah dua tiga lagu..fikir macam2..bila dah ada family ni..kalau bujang senang..bawa diri sorang2 p sana..tak yah fikirkan orang lain...

tapi itu la namanya rezeki...Allah dah rencana kan buat kita..mungkin masa hadapan kita tak tau apa yang bakal berlaku..apa pun itulah titik permulaan pengorbanan yang harus dibuat demi mendidik anak bangsa..ceewaahh..ayat tak tahan kan?ngeh3..

Aku dan en. asben redha..mohon Allah mudahkan urusan kami yang seterusnya..amin..kerana aku pasti ada hikmah..[harap kejap je la berjauhan]

negeri mana?


jadi orang nogori la den..huhu

09 May 2012

WW ~ Konvo

Assalamulaikum...

Alhamdulillah..
7 Mei lepas dah selesai majlis konvokesyen aku..

terima kasih buat en. asben..=)

my bff & baby Hadif

ini je gambar yg ada dalam kamera aku..
tak dan nak bergambaq..
bila majlis petang, kelam kabut jadinya..



pssstt ~ menanti 10 Mei..katanya result posting keluar..kat mana la aku ye..