Lilypie Second Birthday tickers Lilypie First Birthday tickers

05 November 2009

bila besar nanti...

Seorang guru tadika sedang memupuk rasa percaya diri
kepada pelajarnya-pelajarnya. Guru tersebut meminta
mereka untuk memperkenalkan diri sekaligus memberitahu
tentang cita-cita mereka.

Abu berdiri dan berkata, "Nama saya Abu bin Dolah.
Bila besar nanti saya ingin jadi juruterbang, jadi
bolehlah saya pergi ke Australia, Eropah, Iraq dan
sebagainya".

"Bagus Abu. Terima kasih. Siapa lagi?", tanya cikgu.

Seorang pelajar perempuan yang duduk di tepi berdiri
dan berkata, "Nama saya Noni binti Samad. Kalau besar
nanti, Noni nak jadi suri rumah tangga dan mempunyai
anak-anak yang comel".
"Bagus. Jadi suri rumah tangga merupakan cita-cita
yang mulia. Siapa lagi?".

Seman berdiri dan berkata, "Saya Seman bin Leman, bila
besar nanti saya bercita-cita untuk membantu Noni
mencapai cita-citanya...".

hahaha...kelakarkan?
klu betul la de bdk2 tadika cm nih..
hancus.....pening cikgu nk melayan..
2 la cekgu...walau cm ne skali pn dugaan yg dtg..
cm ne pn karenah bdk2..
kne la terima...

good luck tuk cikgu2 di luar sana..
saye tau tgs anda sgt mencabar...
insyaAllah..suatu hari nnt saye pn akan berada ditempat anda..
amin..

No comments: