Lilypie Second Birthday tickers Lilypie First Birthday tickers

21 June 2010

R.O.S.

hari ini dah masuk hari kedua aku kembali ke sekolah setelah 9 tahun tinggalkan alam persekolahan...seawal 7.30 pagi aku sampai di sekolah..awal ke puan nurul??? dah dikira lambat okay! time sekolah dulu, 6.45 dah sampai sekolah..ye la bas sekolah aku awal sangat datang, 6.20 dah picit pon..pon..so, awal la aku sampai..

sekarang aku ke sekolah bukan sebagai student, tapi sebagai bakal pendidik, insyaAllah dalam 1 tahun setengah lagi bakal pegang gelaran 'CIKGU'..(agak lambat, tp x kisah pown)..aku kena g sekolah sebab nak wat ROS...ROS tu Rancangan Orentasi Sekolah..tujuan kena buat ROS ni sebab nak bagi pendedahan awal kepada bakal guru untuk kenal alam sekolah ni...lain alamnya bila anda jadi student dulu..

time ROS ni aku kena cari maklumat sekolah..contohnya sejarah sekolah, visi & misi dan macam2 lagi la...untuk 2 hari ni, aku tak disuruh mengajar @ masuk klas..lega rasa..tapi tak tau la pulak kalau hari2 yang berikutnya kena...sebab kawan2 aku kena masuk klas..ada yang kena ngajar...harap2 tak kena la..hehe..kalau kena juga masuk je la...at least dapat peluang, kita gunakan sebaik mungkin..kan..kan?

sekolah yang aku wat ROS ni sekolah lama aku, SMK Sultanah Bahiyah...sekolah ni perempuan semua...aku sekolah kat sini dr form 1-5...best..berat hati tul masa form5 nk tinggal..kire ramai cikgu yang kenal aku lagi..alhamdulillah la, walaupun wat ROS sorang2, tak de la kekok sangat, sebab aku dah biasa..tapi mati kutu jugak la kena dok bilik kaunseling..tak de geng nak borak..waktu ni baru terfikir, kenapa la aku tak join miza ngan yusman ri 2..adehhh..apa pun, terima je la yer..dah dok sorang2 pun..kot nanti praktikal pun wat sorang2 jugak, dah biasa..

harap2 selama 2 minggu ni banyak input yang aku dapat tuk bantu aku nak buat laporan nanti..moga urusan aku kat sini dipermudahkan...


No comments: