06 December 2012

melayan kehendak..

minggu depan dah berakhir 1st trimester..
..tapi alahan tak berakhir lagi..
kalau ikutkan masa ngandungkan Hadif, 
lima bulan baru ilang muntah2 segala..
harap abih cepat lah..lesu dah semua badan..
hari tu check up, berat turun 1.2 kg..

masa tak mengandung, bukan main liat berat nak turun..
sekarang,tak perlu susah payah..
makan banyak mana pun berat turun..
ancaner nak naik, asik muntah je..

haih..bukan mengeluh..tapi luahkan isi hati..
haha..bukan same ke?
redha untukmu anak..

nak masuk 3 bulan nih..
dalam kepala aku ligat pikir macam2 yang aku nak sediakan untuk my 2nd baby nanti..
apa yang abang nye tak dapat dulu, aku nak cuba kan yang terbaik pulak untuk adik nye..
cian Hadif...

dulu mama tak keje sayang...
kesian pulak nak mintak segala KEHENDAK mama kat babah..
walhal dah lebih cukup babah sediakan semua keperluan..
cuma kehendak mama nih ha...(tak perlu pun tak pe..ngeee~~)
insyaAllah...mama dan babah akan bagi yang terbaik untuk Hadif ngan adik..=)

Kehendak apa yang aku nak sangat tu??

3 comments:

Mommy_Cha said...

dulu waktu preggie hadif awak mendahului momy cha dalam seminggu, sekarang momy cha mendahului awak dalam seminggu pulak...macam-macam hihihihi :)
alhamdulillah momy cha dah ilang segala muntah cuma sesekali pening jer. letak la pregnancy ticker mcm momy cha senang ingat dah berapa hari fieza preggie. gitew ngajor orang yang dah pandai pulak kihkihkih!

CikNaa said...

haa kan? ciknaa kalo peknen, 2nd baby ni byk gak kne beli brg.. harap girl.. ewah, ntah ngandung ke idopp..

Allene said...

lin mkn mcm2... tp berat naik .5kg je... ok lg kan.. bg 3bulan... alahan kadan2 ada, kadang xde...
bab ngidam xpyh ckp la... nmpk je nak...:D