Lilypie Second Birthday tickers Lilypie First Birthday tickers

02 March 2013

Cuti CNY yang lalu....

Assalamualaikum...

nak bercerita bergambar perihal masa cuti CNY..dah basikan? aku baru terhegeh nak bercerita...hujung minggu ni je baru rasa free..boleh rehat goyang kaki...boleh taip sambil bernyanyi...boleh tido senang hati...huhuhu...

JB 2013 
15- 17 FEB

dua wajah kesayangan aku....omei tak spek Hadif?

 otw dr JB ke Kota Tinggi.. 
mak buyung yang semakin hari mengembang dengan jayanya...

perut 5 bulan lebih...masih boleh pakai baju kurung g keja..minggu depan masuk 6 bulan....baju dah tak muat! baju baru lom cari...huarrggghh~~


 majlis kawen kawan poli..
aku sanggup redah g jugak, sebab dia datang masa aku kawen..

 Jamal dan pasangan nyer....
aku doakan korang cepat2 dapat baby...
mesti hensem dan cantik macam korang..

 bergambar dengan pengantin..
*tetiba aku ade dua orang anak..ngeh3...

 lepas balik kenduri, singgah JPO jap..
anak mama yang keletihan berjalan...

 hasil shopping yang tak seberapa....
tapi puas hati sebab dapat yang dihajati..=)

keesokkan harinya...


ke LEGOLAND...
yeayyy! mama yang eksaited...

harga tiket untuk dewasa RM 140..kalau ko tunjuk ic, dapatla potongan RM20..banyak gak tu..so total RM 240..untuk tiket kanak2, aku tak tengok la plak...sebab Hadif tak kena bayar...under 3 thn tak payah bayar...



 serius tempat ni cantik...

time aku g ni, cuaca sangat la okeh...pukul 11 lebey, langit masih mendung macam nak hujan...tak de panas...tapi, masa aku dah nak kuar dalam pukul 2.30 petang...hujan mula turun..

bab makan, memang mahal la..standard arr...mana2 tempat macam ni, harga cekik darah...tapi yang ok, tempat makan dalam ni memang banyak..mana pergi..ade je, cafe ke, gerai kecik2 ke...

kemudahan tandas sangat memuas kan hati...di mana2 ada toilet...oleh sebab hari tu perut aku asyik meragam..aku rasa banyak toilet yang aku lawati..harhar...sebab tu tau toilet sangat senang cari dimana2...hehe..surau pun cantik..

stop! sambung gambar..


 antara binaan dari lego yang sangat cantik..

ha..lagi satu yang best...kat legolang ni, di mana2 je ade jurugambar...diorang sedia membantu nak ambil gambar ko...mintak je tolong..F.O.C!..dah tak yah suh orang yang lalu lalang tolong amikkan gambar...

diaorang akan amik gambar guna camera kita, pas tu guna jugak camera diorang..dia bagi satu kupon...last nanti bila nak kuar, boleh ke customer servis, tengok sume gambar ko..kalau rasa nak beli..silakan...kalau tak nak pun x pe...sebab, kan dalam camera ko dah de gambar...


 menara tinjau..
mula aku ingat naik macam kat genting tu...solero shot..tapi, ia hanya menara..ngeh3

 pemandangan dari atas...
luas legoland ni...kalau ko betul2 pergi semua tempat, aku rasa berjam-jam jugak nak habis berjalan...

akhir sekali..time ni dah kuar...
sedar2 Hadif dah tido masa babah dia ngah dukung..
penat sangat...stroller tak bawak, nasib la babah dukung...

pukul 2.30 kami dah balik..panjang lagi perjalanan...dari Nusajaya nak balik PD...

tamat sudah cuti2 Malaysia kali ni..next?

No comments: