Lilypie Second Birthday tickers Lilypie First Birthday tickers

25 June 2010

wedding saya - epsd 1

malam ni saya rasa nak kongsi tentang my wed..orang lain dah habis bercerita, saya baru nak mula..tak sempat ekceli..start 5 jun sampai sabtu lepas saya habiskan masa bersama en. suami..bila en. suami pulang ke Johor, ahad pula saya dah mula ROS, jadinya x sempat nk update sal my wed..

wedding saya tak la se 'gah' wedding orang lain..mana saya mampu nk wat 'vok n da vas'..saya masih student..ongkosnya agak kurang yer...so, w-day sangat sederhana, tapi meriah..dan alhamdulillah..semuanya selamat...

4 Jun - Jumaat
majlis akad nikah saya waktu petang, di sebelah paginya di adakan khatam quran..

ni pelamin khatam quran..100% saya buat sendiri..simple jew..tapi kelakar sebab nampak tingkap belakang..saya lupa nak alas dulu dengan kain lain..exited sangat nak buat..=O bila dah siap, amik gambar, baru perasan jarangnye..hehe

sepupu saya syery, temankan saya khatam al-quran..

akad nikah lepas asar..dalam kul 3.30 saya dah siap untuk ke masjid...sepupu tolong makeup kan..saya suka..simple..tak tebal sangat..baju mak sedara saya yang jahitkan..

rombongan pengantin lelaki datang sebuah bus..diorang gerak dari klang ke alor star pagi jumaat 2 jugak..so, diorang sampai dah lepas asar..dalam pukul 5..ktorang tggu pihak sebelah sana solat asar dulu, then baru akad nikah dimulakan..

alahamdulillah..saya dah sah bergelar isteri kepada en. suami..saya tak rasa nak nangis pun waktu tu..padahal kalau time orang lain nikah, saya yang sebak lebih..agaknya saya dah tak boleh berfikir..=)

batal air sembahyang..

untuk batal air sembahyang ni, saya pilih rantai tangan...sebab saya tak suka pakai cincin banyak2..cukup la satu sebelah kanan, dan 1 sebelah kiri..untuk en. suami pulak saya sarungkan cincin perak..kan mas putih tak boleh...kalau platinum pulak, tggu time saya kerja nanti la jawabnye..

mencium tangan en. suami...

pengantin baru =)

selesai semua di masjid, tetamu dijemput ke rumah untuk menjamu selera..

ok yer kawan2..dah habis epsd 1...tak tau bila lagi saya akan ada mood nak tulis epsd 2..sabar ya..=)

2 comments:

fana said...

congrats my dear.. & hey, lps ni boleh la kte blk klang same2 :)

FieZaLieSa said...

thanxs fana..nnt ko nk balik klang, roger aku eh..=)