26 March 2010

kerja yang x pernah habis..


lega rasanya bila esaimen jahitan dah siap dan baru dihantar sebentar tadi di makmal jahitan..ktorg kena buat baju, belous..tujuan belous ini dibuat untuk mempraktikkan segala teori yang dibelajar dikelas amali & teori..alhamdulillah..DONE!

ikuti penerangan lanjut mengenai tugasan ini..

1. ktorg kena buat pola atas kertas minyak mengikut ukuran yang diberi
2. selepas itu pola yang disiap dipindahkan ke kertas surih untuk tambahan ukuran belous yang betul. (gambar tak ada la nak tunjuk..lupa ambil)
3. then, gunting fabrik mengikut pola yang sebenar..
4. dah siap potong, boleh la jahit..

senang bukan?hahaha..senang sangat la..coz aku x cerita sumua langkah2 die kat cni..kalau cerita panjang berjela...tah2 aku sendiri pun dah lupa step..kihkih...yang atas 2 step yang main je..belous aku ni, aku balik jahit kt kg..senang, mak2 sedara aku semua tukang jahit...boleh la tolong ckit2..(tlg ckit je ok (^_^)..) so, siap la..selepas itu buat portfolio lak..akhirnya siap dengan selamatnya...


ni belous yang dah siap..
aku jahit manik..saja untuk markah kreativiti..hehe..

No comments: