Lilypie Second Birthday tickers Lilypie First Birthday tickers

15 October 2012

9 bulan 2 minggu 2 hari

perkembangan anak sembilan bulan...

dah lama aku tak hapdate pasal si kecik aku tuh...

dah nak masuk sepuluh bulan dah die...
lagi dua bulan pulak nak masuk setahun....
pantas dan sangat cepat masa sekarang kan??

anak yang kite rasa, masih ada dalam perut
yang kite sibuk wat persiapan nak sambut dia.
rasa  kita baru lahirkan dia
cari nama yang sesuai untuk dia..
dah nak cecah setahun rupanya...

alhamdulillah...bersyukur dengan nikmat yang satu nih...

Muhammad Hadif Rizqy...

dah ade gg bawah sebatang..[tak kesah la klu baby lain dah berpuluh batang pun..ngee~~]
dah boleh pok amai2 sejak 8 bulan..
kalau  aku nyanyi 'cak cekok udang gamit' dia akan genggam buka genggam buka jari sampai lagu tu habis...hehe..

yang satu ni paling ligat...memanjat..
tak kira tempat..
botol susu dia pun die leh wat stand nak panjat..
pas tu dengan senang lenang lak dia lepas tangan..
apa lagi..'kelepuk' la jatuh bergolek..
lagi satu bila dah berdiri, nak duduk balik tak leh, mula la nangis panggil 'maaama'
lahai anak ku...habis merah2 muka asyik gedebuk jatuh...

makan sekarang aku dah tak bagi puree..
aku potong kecik2 semua sayur yang aku nak masuk dalam nasi die...
tapi sampai hari ini, aku masih tak bagi die ayam ke, daging ke, ikan ke..
tah la kenapa..mama nye malas asyik wat menu yang sama je kot..
nasi, carrot dan brocoli..haha...tu je la yang aku selalu buat..
minggu ni baru nak mencuba ayam dan ikan untuk dia...

dah seminggu dok berdua ngan Hadif ni rasa lega...
serius aku cakap walaupun aku wat keje tak cukup kaki tangan..
tapi bila aku tau Hadif ada dengan aku, tak rasa penat...
bajet boleh kurus jugak la mak nye bila anak lasak ngan keje tak pernah nak abih...hahaha

kurus??? setiap hari bermimpi nak kurus tahu..hurmmm

2 comments:

MyraQhairel said...

salam kenal..slowly la nti mak nyer mesti kuwuss...tggu Hadif pandai jalan nanti...mesti mak nyer penat nak mengejor..hehe..btw, ai follow..sronok baca blog mak mak neh...boleh share experienced...:)

MOMMYLIN said...

8m da boleh main pok amai2... wow... menarik... hafidh blum lagi... :D