Lilypie Second Birthday tickers Lilypie First Birthday tickers

04 October 2012

setelah sebulan menyepi...

Assalamualaikum...


berabad nak tulis entry baru..


bukan tak rindu kat belog yang berabuk ni..

tapi tu la, tak sempat nak cekau waktu...huhu
alasan kan?

alhamdulillah anak aku dah semakin sihat...

sekarang mak aku jaga kat kampung...
masa Hadif kuar hospital ri tu, doc tak bg hantar nurseri lagi...
budak2 ramai, dia lom fully recover...
jadinya yang terbaik untuk Hadif waktu tu, mak aku jaga kat kampung..
mak aku nak dok ngan aku lama2 pun tak boleh, abah aku sapa nak jaga kan?

jadinya, itu yang aku rasa terbaik..


biarla orang nak cakap apa pun..
dah malas nak layan..
diorang tanye..........
tak kesian kat anak ke?
tak rindu anak ke?
kalau 'dia' lah, tak boleh hidup tanpa anak..
tengok rilex je tak de anak?

fuuuhh...tanya aku, macam la aku ni hati batu sangat...

tak de perasaan cakap pasal anak kan?
berasap telinga kalau nak layan...
sudah nye nangis sendiri...

insyaAllah, esok aku nak balik Kedah..
nak ambil Hadif balik...
mudah-mudahan weekend tak de la ape2 aktiviti kat sekolah...
dah tak sabar aku nak balik ambil Hadif dok ngan aku...

dok sorang ni, kadang rasa macam orang tak betul pun ade..
ye ar..asyik layan tb, wat keje..layan fb...
macam tak best..
sedang aku ada anak yang perlu aku jaga...
boleh borak2 ngan die..usik2 dia..
penat macam mana pun balik keja, rasa hilang bila tengok muka dia...

pas keluar wad..kurus..[tapi skang mak aku cakap, badan dah nek balik dah..asyik nak makan je]

ok...tutup cerita bab anak...

sekarang bab lain pulak..=)
larat tak nak baca?
kalau larat teruskan...hehe..

gini la kalau dah lama tak hapdate belog...
sume nak cerita kan?

mula selasa sampai khamis (hari ini) aku kursus induksi..
agak cepat untuk orang baru yg dilantik macam aku ni...
alhamdulillah..dapat kursus induksi awal...=)
pagi tadi, dah menjawab la soklan2 induksi yang last minit punya study..
haihhh...tak ubah2 perangai study last minit nih...

blh la jugak menjawab...
dengan jayanya? tunggu keputusan je la...
tapi harap lulus lah...tak nak dah g induksi tuk kali kedua...huhu

tetap cuak nak tunggu result... (^_____^)

6 comments:

MOMMYLIN said...

welcome back liesa... :D

buat tak tahu je apa orang nak cakap, dia tak berada kat tempat kita, dia tak tahu...

anyway lin da tukar link. ni link baru... ;)

http://celebrationofloveaa.blogspot.com/

Unknown said...

hehe gudluck ehh~ awak posting mana aritu?? sy aritu tinggal anak kat ganu, sy posting sabah..memang sgt syahdu lahh...tapi sekrg anak dah ada ngan sy kat sabah, tinggal berjauhan ngan suami je la, insya-allahh die mohon tukar sabah :)

btw gudluck yeee, insya-allah sama2 lulus hee~

suria lekatlekit said...

kalau saya pun tak tahu la macam mana kalau terpaksa jauh dgn anak sbb memang x pernah bg sapa2 jaga sejak lahir.. yelah.. surirumah je, takkan nak hantar kt mak di kg lak kan??? kekekekekeke.. apapun bila kita dlm keadaan terdesak, kdg2 kita trpaksa buat sesuatu yg kita sendiri tak sanggup. Yg jd mak.. mesti tahu. Kadang2 pilihan tak byk.. terpaksa pilih yg terbaik utk anak.

amal said...

salam dear.. lama tak blogwalking tak tau lak hadif sakit.. alhamdulillah dia dah ok.. jangan pedulikan kata2 org ye. be positive :)

Hana Soffelia said...

Alhamdulillah Hadif dah ok. Actually, hana pun pernah terfikir nak tinggal baby kat kampung buat sementara waktu bila dh jmpa BS. Sedih memang sgt sedih tp kalo tu je caranya terpaksalah. Tp im glad yg mak Hana akan ikut Hana balik pahang nanti, alhamdulillah. So, sape2 yg xpernah alami situasi macam liesa and hana jgn sesuka hati nak cakapkan tinggal je anak kat mak, senang. Bila dh tinggal, ckp smpai ati dia tinggal anak dia, xrindu ke. Biar jelah dia org as long as kita tau apa yg kita buat adalah yg terbaik untk anak kita.

Aty Fared said...

sabar yer dear...aty paham..memang sedih tapi ape lagi pilihan yang kite ade..yang penting..hanye mahu anak tu sihat..tak per lah..insyaallah sementara jer tu...kuatkan semangat dan jage diri bebaik yer..