Lilypie Second Birthday tickers Lilypie First Birthday tickers

21 April 2010

apa yang perlu..

di saat2 ni sepatut nye saya baca buku..esok dh nak exam..tapi sempat lagi saya dok tulis belog..bukannya apa..ambil mood dulu sebelum study..kononnya la..malam ni saya bercadang x nak tido..sebab nak menghafal..saya dah beli ubat x bagi tido..ubat dia minum neslo..saya boleh minum neslo je..nescafe ke, coffee ke..memang saya x leh minum..kalau minum, mula la saya rasa nak melayang, pening, badan menggigil..teruk sungguh keadaan saya bila minum itu semua..

sebelum g exam..makesure benda2 yang patut di bawa dah sedia awal2..takut nanti ada yang tertinggal..kang menggelabah, pas 2 terus jadi blur...minta dijauhkan la..ok, ni checklist apa yang perlu dibawa..

1. alat tulis
of coz la kena ada..klu x, cam ne nak jawab exam..make sure dakwat pen 2 ada..jgn terbawa pen dakwat nak habis lak..kalau nk jawab soalan objektif 2, pastikan pensil anda betul2 hitam..nnt mesin OMR x dapat nak detect lak..

2. kad matrik
memang penting..ni bukan setakat hari exam je penting, hari2 g kuliah pun penting..klu x pakai kad matrik, awal2 kat depan gate 2 pak guard dan tahan..so, tuk exam ni memang perlu, coz nnt pengawas nak cek betul ke anda yang ambik exam 2..kot nanti de yg suh member dia ke wat exam..huhu..ada ker?

3. slip peperiksaan
ini juga penting...saya x tahu lak apa kesannya kalau x bawa..sbb x pernah x bawak..tp kre penting la, coz ni pn pengawas cek sekali dengan kad matrik..

4. kalkulator
kalau subjek yang de pengiraan, ni memang penting..kalau x de..jenuh..nak kire pakai apa?jari?

rasanya itu saja kot perkara yang penting yang harus diingat..so, prepare sume 2 awal tuk nak elak tertinggal..selamat mejawab exam..

p/s: tuk sume kawan2..GOOD LUCK!
wish u all da best..