Lilypie Second Birthday tickers Lilypie First Birthday tickers

07 February 2012

Cuti-cuti pantang

Assalamualaikum...

hari ni masih ramai lagi kan yang bercuti sempena Thaipusam...
negeri Kedah tak amik, so orang dah start kerja semalam lagi..

ehehe..
macam la aku kerja nak kena ingat cuti2 ni..

Ahad lepas, aku dah kelaur g jalan2..ahaha..
belum lepas pantang lagi okeh..
dah menapak jauh sikit..
nasib si suami bagi...
anak aku tak bawa eh..sian kecik lagi..
mak aku nak jaga..sebab dia tak larat nak ikut..

Ke mana?

PADANG BESAR je pun..
dari umah aku ke sana dalam 1 jam 30 minit..
g ngan adik aku ngan suami dia dan sepupu aku..

pergi ikut Chuping..
kat sini kiri kanan ladang tebu..
luas..cantik..

cantik kan??

sampai Padang Besar dalam pukul 1..
orang ramai..bersesak nak parking..


Ada apa kat Padang Besar??
Macam-macam ada..

ko nak handbag coach? gucci? suma brand ada..
tapi made in Thailand la..hehe
walaupun tiruan, harganya tak boleh blah..mahal!

segala jenis kain baju...
dari baby sampai la ke mak pak nye..
kalau nak murah kena pandai pilih kedai..
jugak kena pandai tawar menawar nih..

toto, cadar cantik2 belaka..
periuk belanga..
alat kelengkapan rumah..
kira semua ada la...

[gambaq tengah shopping tak dak, orang ramai..aku malu nak snap.. =)]


Apa yang aku beli?

aku cuma rembat t-shirt untuk en. asben dan rompers untuk si anak..
yang paling aku suka, beli bakul baju baby..sebab murah dah cantik..

RM 20

RM 28
murahkan?

yang kaler purple boleh letak mittens & booties..
bakul hijau letak baju Hadif..senang aku nak angkut balik JB nanti..heh~

tak banyak memborong..
bila orang terlalu ramai, nak masuk satu2 kedai pun malas..
dengan panas nye..rimas!!

pukul 5 dah gerak balik..
singgah Kuala Perlis dulu..
menikmati angin laut..hehe..
jangan masuk angin sudah..

bergambar jap..

balik lalu tepi pantai..
bertemankan langit dan laut..

indahnya pemandangan

selesai sudah cuti-cuti aku dalam pantang..hikss~~

7 comments:

ch@ said...

amboiii mama hadif ni, kuat btl smgt nya. tapiii, kita pun sama gak masa oni hari tu. hahaaa. syokkan, jejalan time pantang, heaven je rasa. mencara ketenangan katakannnn.

!k@ said...

waahh..fieza bjalan kat kg ika..bestnya..rindu perlis..

Baiduri said...

blom abes pntang lg dh jenjalan ek...hehe....kite pon nk p pdg besaq bulan depan, nk bli jgak la bakul baby yg mcm fieza bli 2.... comey+murah n bleh bwak balik kg senang =)

FieZaLieSa said...

ch@ :
haha..mmg best..rs mcm wat benda salah..tp nk wat jugak..ngee~~

FieZaLieSa said...

!k@ :
owh..ika org perlis..jiran la kite yer..=)

FieZaLieSa said...

Baiduri :
mama moden..hihi..
betul..senang nak angkut klu blk kg..
nnt klu awk nk beli, tnye harga dulu tau, sbb ade yg jual bakul besar 2, RM38..beza bnyk 2..

Fai Nardir said...

wah,seronoknye...cntik permandangan kat sana. kak,mmg murah la bakul baby tu. fai ni dh la suke kumpul bakul2 mcm tu.jeles tau. hihi...