26 January 2010

aku dan mesin jahit...

aku tak pernah rasa leher ku yang sebegini tegang...sakit yang amat...ini adalah gara-gara baru balik kelas jahitan...selama ini aku sangkakan nak guna mesih jahit 2 senang la jugak..rupanya...susahnya nak handel..
MySpace
happy nya bubu..saya sedang sakit ni..harus bersimpati!=(

tadi kami disuruh menjahit menggunakan 3 jenis mesin, iaitu mesin jahit kaki, mesin jahit elektronik dan mesin jahit industri..bagi aku mesin elektronik ngan mesin kaki 2, agak senang nk kontrol kaki..tp, mesin industri...laju gila...x sempat nak break..hehe..laju je die jalan..

bab2 mesin jahit ni ekceli aku memang agak fobia..dulu aku penah cuba guna mesih jahit mak sedara aku, baru jer nak jahit, kain sangkut la..pas 2 jarum patah la..macam2..pas 2 aku dapat tau plak jari sepupu aku tertikam jarum mesin, kena kuku n tembus ke bawah...aduhhh...sakitnya bila membayangkan... oleh sebab itu, aku agak takut dengan mesin jahit...

tapi bila dah ambil subjek ni, aku perlu belajar untuk tidak takut..dan harus mencuba dengan sedaya upaya..kan aku nak jadi seorang cikgu..dan mayb nanti aku boleh jahit baju aku sendiri ke..x yah tempah dah..(bj kurung je la kot..huhu)..

kt bawah ni contoh gambar2 mesin yer..kot ada sape2 yang x pernah tengok..

mesih jahit kaki
( mesin ni masa zaman belum maju lagi..tp sekarang still ada)

mesin elektronik
(zaman dah canggih..)


mesin jahit industri
( mesin jenis ini banyak digunakan di kilang2 untuk menghasilkan pakaian)

ok..sampai disini saja pembelajaran kita hari ini..
sekian terima kasih..


No comments: