28 January 2010

gig oh gigi...

saya amat tidak suka dengan perkataan 'Klinik gigi'
sebab nya kenapa?sebab saya sangat takut...
saya pun x mengerti kenapa saya terlalu takut...pelikkan saya?

alhamdulillah saya dikurniakan gigi yang tidak mempunyai masalah...
x payah nak pakai braces...x payah nak berhabiskn uwang untuk gigi..
saya bersyukur...

tapi...skarang ni, gigi saya berlubang..
mula2 agak kecil..saya x heran..
pas 2, makin besar...
ini agak tidak selesa untuk saya mengunyah makanan..
ader je makanan yang terlekat dicelah gigi..
saya sangat la tidak selesa..
dah 2 sekarang..dah rasa ngilu dan sakit ble minum air sejuk..
aduh!!!x tahan rasanya....
en.caca dah banyak kali paksa saya pergi tampal..
mmg saya nak...tp saya takut...takut sakit!
ish2...mcm budak2...tp mmg saya seorg yg x tahan sakit...

hari rabu ri 2..kawan2 saya ajak g cuci gigi kat klinik kesihatan TM..
saya agak keberatan nk pergi..tp x tau la kenapa saya pergi jugak..
pas 2 time nk daftar, fikir lagi..nak ke x nak cuci..
last2 isi gak kad 2...gilirin saya no.3...
time 2..dug dag dug dag...gabra..ketaq..sume la...
saya pun x faham kenapa saya perlu takut sampai cam 2..
akhirnya..tiba la my turn..
huh! dah lama rsnya saya x masuk bilik cm 2..
rasanya last dulu tahun 1999...dh lama..
saya pn disuruh baring kat kerusi rwtn..
dan doktor pun dok menge'cek' gigi saya..
dia pun nampak la gigi saya yang berlubang ni..
die suh saya tampal..dia nak bg apoimen..
tp saya ckp..'x pe la doktor..nanti saya fikirkan dulu'
huhu..tah pa pe...kiranya saya cuci je la hari 2..
x sakit langsung pn!
saya ni je yang penakut lebey...
pas ni saya akan g tampal gigi saya yang berlubang ni!
sebab saya rasa x la sakit mcm yang saya bayangkn kot..hikhik

p/s: siapa pernah tampal gigi?sakit x?huhu..

No comments: