Lilypie Second Birthday tickers Lilypie First Birthday tickers

25 January 2010

cerita kad kawen...


sebelum ni aku ada story pasal my wedding card..time tu tengah fikir, nak print sendiri card yang aku desing 2, atau nak tempah jer...last2...keputusan yang diambil, aku tempah online...senang..aku dah la tak punya masa yang banyak..esaimen pun ada yang belum terbuat lagi, nak ditambah lak dengan kerja2 kawen aku..alamatnya dua2 tak terbuat...so, aku rs 2 la keputusan yg terbaik..

mari kita lihat
apa akan terjadi bila aku print sendiri:
* aku suka dengan design yg aku wat..cantik..huhu..
* kos yang aku rasa amat menjimatkan wang aku..
* kepuasan, bila orang tengok kad 2 aku yang design..
tapi...kesukarannya lak..
* kena beli printer baru...coz printer aku skang tulisan kembang..
* kena cari kertas yang cantik dan murah...tp aku tak ada masa nak pergi cari..
* kalau dah siap print, nak kena gunting...
* nak print sampul pulak...

erm...bannyakkan keje? ke banyak alasan...hehe

bila aku tempah online...
* pilih kad mana yg berkenan n isi form tempahan..
* lepas 2 diaorg kol tuk confirmation, then bank-in deposit..
* pas 2 ble dah siap artwork, aku cek, x de salah..leh terus antar printng..
* wat byrn akhir....wait dlm 1 @ 2 week, kad 2 sampai depan umah aku..

sangat senang bukan???

tp.....ada gak TAPI nya disini..
* kos agak mahal la...(tp aku cr yg paling murah jer)
* kepuasan 2 x sama mcm design sendiri..(mcm la cantik sangat aku design)

nanti dah nak dekat kenuri baru aku upload dua2 kad...yang aku design dengan yang aku tempah..nk juga upload kad aku design 2...nak tau jugak apa pendapat kawan2...ok..

No comments: