Lilypie Second Birthday tickers Lilypie First Birthday tickers

17 November 2011

~32 minggu = 8 Bulan~

Hi..morning…dan Assalamualaikum..

Semalam g klinik...rutin biasa ibu mengandung..biasa la..bila dah 8 bulan ni, harus la ke klinik 2 minggu sekali..

Tapi yang tak bestnya semalam kena minum ayaq gula lagi..hadoi la..masuk ni dah 3 kali aku minum..sebabbb? kata nurse…mak aku ada kencing manis dan berat badan aku naik dengan jayanya…huh..memang harus diakui.. dalam masa 2 minggu leh naik 1.4kg..urmm..sepatutnya berapa ye berat yang paling ideal dalam masa 2 minggu??lupaaa da....padahal aku tak dak la makan dengan lahapnya…makan dalam kuantiti yang biasa-biasa aja…hehe..tapi kerap la…

Ok, kisah pasal klinik tadi lom habis…aku checkup kt KK Kempas, dah jadi warga JB sejak bulan Sept hari tu…KK ni memang ramai sangat..sebab besar..dah macam hospital kecik aku tengok…aku sampai kul 8..sebab nak minum ayaq gula kan..so, macam biasa, amik no..aku nya no 3044…no terkini 3000..hamik ko…lama kot nak kena tunggu…tapi tak lama mana pun…sat ja…syukur..

Mula2 harus lah amik darah dan minum ayaq gula..dalam hati berdoa, jangan la dia buat ayaq gula panas2..sebab sebelum ni nurse tu bagi ayaq gula yang baru dibancuh ngan ayaq panas..mana nak leh minum...melecur kot lidah..lama jugak aku nak menghabiskan..tapi semalam, nasib dah suam2 je..boleh la laju aku menelan…kul 10.45 datang balik kat bilik tu, amik darah sekali lagi..

Next, urine test, ok je…HB tak amik pun, sebab 2 minggu lepas baru je amik..ok la..11.2..nurse ckp dah nak turun tu…part yang paling debar, timbang..aku mintak2 berat menten ke naik sikit2 ke..rupanya salah sangat..berat naik 2.5kg…telan ayaq liuq aku time tu..takut kena bebel..nasib nurse tu sporting, die cume cakap, berat naik banyak nih..aku senyum je la…hihi..pas tu g bilik satu lagi untuk cek perut ngan jantung baby..sume ok..alhamdulillah..setiap kali dengar jantung baby, rasa cam nak ngalir air mata..terharu..=) pas setel sume, g amik vitamin..aku amik je..tapi dah lama tak makan…boleh ke?

Bila dah 10.45, nama dipanggil, amik darah sekali lagi..sangat bermasalah betul time nak amik darah..sebab urat tak jumpa..urat aku kecik sangat..tangan sebelah kiri langsung tak nampak..jadinya dua2 amik sebelah kanan..so, selesai la checkup tuk kali ni..next, 5 disember pulak….

2 comments:

Raihana said...

my berat also naik 2.6kg in 2 weeks. doc cop normal. huhu

FieZaLieSa said...

owh..x aci nih..hehe..
doc kt cni ckp brt i lebey lak...