18 November 2011

~Kisah Si Aimy~

rindunya...rindu sangat2..sampai termimpi2..
aku rindu kat anak sedara aku...

~Nur Aimy Zalikha~

ya lah..time praktikal ri 2 aku dok umah mak aku..
adik aku (ibu aimy) dok dengan mak aku...
jadi aku memang rapat sangat ngan dia..

ni dah 2 bulan tak jumpa...asyik teringat ja...
napa lah...siang malam teringat...sedih ooo...
masa dok jauh2 ngan incik suami dulu pun tak terasa rindu gini...hehe..
kot skrg naluri keibuan tu menggunung kot...cewah ayat..
tu rindu sangat kat budak tecik ni...

aimy skrang dah setahun 8 bulan..
kecik je budaknye...berat tak sampai 9kg...
kurus..dia ni susah sikit nak bagi makan..tau minum susu gantung je..
nasi tak suka...jajan tak tolak langsung..sebab tu haluih ja...aimy2..
mak long rindu sampai wat 1 cita sal aimy kat belog...ehe~

boleh dikatakan selang sehari aku kol mak aku..
mak aku jaga dia, sebab ibu dia keja...
dengaq sora dia pun jadi la..la ni dah pandai cakap sikit2..
lagi la aku geram...dok pujuk adik aku meh la JB, dia cakap ingt dekat apa AS-JB..
utara selatan kot...hehe..klu aku dok tengah2 kan senang..leh balik selalu...

pagi tadi wat 3G...leh tgk dia...pp macam tembam sikit dah..
mak aku kata dia sekarang dah kuat makan...nasi 3 kali sari..
memang ok sangat la..harap2 badan dia naik ngan jayanya...


aimy ngan ibu dia...
masa ni umuq dia 1thn 3 bulan..muka bulat lagi..




rambut aimy haluis sangat...lambat nak nek...
tengok la, leh ikat sikit2 ja..hehe..
la ni memang dia x mo ikat2 ni...habis ditarik..



bila c budak degil tak mo tidoq..ni la jadinya..
ibu dia paksa tidoq..dia nak men..last2 cam ni la rupanya..hehe..



ni gambaq bulan lepas..
aimy masuk wad..keracunan makanan...
cian dia..tapi tak pa, sakit2 leh posing g..
alhamdulillah dah ok...sebab tu kot skang lalu makan...



4 Disember ni kenuri kazen aku kat KL, rombongan dr Kedah mai sebijik bas...kalau keadaan mengizinkan, insyAllah aku g...leh jumpa aimy..hehe..x sabar...~~weeee

No comments: